In de slag om talenten kan ik mijn ei als marketeer helemaal kwijt

Medewerkersverhaal | Jocelyn Paul

In 2023 is Jocelyn Paul begonnen als online marketeer bij Witteveen+Bos. Een deel van haar werkzaamheden is gericht op het positioneren van Witteveen+Bos als aantrekkelijke werkgever. Opzetten van gerichte campagnes en de nieuwe website helpen daarbij.

Datagedreven werken

‘Ik werkte hiervoor bij woonwinkel Eijerkamp, waar ik de e-commerce en online campagnes verzorgde. Daar was ik gewend om heel datagedreven te werken. Iedere week maakte ik analyses en vervolgens pasten we inhoud en strategie aan op basis van de cijfers. Die manier van analyseren heb ik meegenomen naar Witteveen+Bos. Collega's worden heel enthousiast van de inzichten vanuit de data. Deze data gebruiken we bijvoorbeeld bij het inrichten van campagnes bij het zoeken naar nieuwe collega’s. In de slag om talenten, maar ook bij de promotie van een cursus of expertise, kan ik mijn ei als marketeer helemaal kwijt.’   

Content op maat

‘De website is heel belangrijk voor Witteveen+Bos. Meer dan 50 procent van onze websitebezoekers is werkzoekende. Het doel is uiteraard om hen te laten solliciteren op een functie waar zij blij van worden. Zelf vind ik vooral de analyse-kant van de website heel interessant. Ik vind het gaaf om te zien waar onze websitebezoekers vandaan komen, welke pagina’s goed bezocht worden en waarom dat zo is. Die kennis kunnen we dan toepassen op andere pagina’s.

Samen met mijn projectteam werk ik aan een nieuwe website waarmee we bezoekers nog beter kunnen bedienen. We kunnen content laten zien op basis van de locatie van de bezoeker. Iemand die de Witteveen+Bos-website bezoekt vanuit Singapore krijgt projecten en nieuws te zien die in Azië relevant zijn. Ook hebben we de zoekfunctie sterk verbeterd, zowel in Google als binnen onze site vind je straks sneller wat je zoekt. Dat is nodig, want mensen haken steeds sneller af als ze niet op hun wenken worden bediend.’

Starterstraject

‘Samen met tien andere nieuwe medewerkers volg ik het starterstraject van Witteveen+Bos, een speciaal programma voor young professionals. Mijn persoonlijke ontwikkeling staat hierin centraal. We ontwikkelen onze interpersoonlijke vaardigheden en leren reflecteren op onze eigen ontwikkeling. Zo ben ik erachter gekomen dat ik mij heel taakgericht opstel zodra een deadline nadert. Ik besef me nóg meer dat het heel belangrijk is om oog en oor te houden voor de mensen met wie je samenwerkt. Dat soort inzichten helpen me verder. Het startersprogramma is ook een goede manier om Witteveen+Bos – een flinke organisatie - te leren kennen!’